Izobraževanje za pedagoške delavce in študente: Inovativne oblike dodatne strokovne pomoči – timsko in inkluzivno poučevanje

izobraževanje za pedagoške delavce, inovativne oblike dodatne strokovne pomoči

 

Timsko delo ter neposredno sodelovanje predmetnega učitelja ter učitelja za dodatno strokovno pomoč je ključno pri obravnavi otroka z učnimi težavami, saj skupni pristop omogoča celovitejše razumevanje otrokovih potreb, boljšo prilagoditev učnega okolja in učinkovitejšo podporo, kar pripomore k uspešnejšemu premagovanju učnih izzivov.

Vseeno pa se dodatna strokovna pomoč na šolah ne izvaja vedno timsko oziroma lahko v ustaljeno timsko delo vnesemo nove pristope. Izobraževanje bo opozarjalo na to, kako pomembno je vpeljati nove, inovativne oblike izvajanja dodatne strokovne pomoči in predstavilo preizkušen primer iz prakse, ki se je izkazal kot učinkovita metoda.

Metoda sledi sodelovalni kulturi poučevanja in temelji na nudenju pomoči med samim poukom in inkluziji vseh učencev v razredu, kar pomeni, da stremi k odstranitvi ovir za optimalni razvoj vseh učencev in skuša snov približati vsakemu posamezniku na ravni, ki mu je razumljiva. Prednost te metode je nudenje takojšnje pomoči vsem učencem, ki imajo z določeno snovjo težave – tudi tistim, ki imajo morda učne težave ali posebne potrebe, vendar nimajo odločbe o usmerjanju za dodatno strokovno pomoč. Tako je dodatna strokovna pomoč pogostejša (saj se dogaja že med poukom) in fleksibilnejša, ni več le oblika inštrukcij, ki jo lahko učenci dobijo v šoli. Druge prednosti: učenci (p)ostanejo bolj motivirani za delo med poukom, učitelji lažje rešujejo vedenjske težave pri pouku, metoda pa dobrodejno vpliva tudi na odnose med učitelji in učenci.

Dodatna strokovna pomoč se pri nas večinoma izvaja kabinetno in je le na redkih šolah sistemsko urejena na način, da se učitelj za dodatno strokovno pomoč vključuje k pouku in neposredno pri pouku sodeluje s predmetnim učiteljem. Trendi sodobnih izobraževalnih sistemov tako v tujini kot tudi že v Sloveniji pa kažejo na prednosti timskega poučevanja, soprisotnosti dveh učiteljev pri pouku. Inkluzivno izvajanje dodatne strokovne pomoči pa je ena izmed smernic, ki se vedno pogosteje uveljavlja tudi pri nas.

 

Cilji izobraževanja:

  • seznaniti se s pomenom sodelovalne šolske kulture in kulture poučevanja,
  • spoznati značilnosti in prednosti sodelovalne kulture poučevanja,
  • spoznati prednosti timskega dela pri izvajanju dodatne strokovne pomoči
  • razmisliti o inovativnih oblikah izvajanja dodatne strokovne pomoči in spoznati primer dobre prakse

Zainteresirani udeleženci izobraževanja se bodo lahko kasneje udeležili tudi "follow-up" srečanja, ki bo nudilo dodaten čas za poglobljeno razpravo, zastavljanje dodatnih vprašanj in predstavitev še več praktičnih primerov.

 

 

Mnenja udeležencev izobraževanja apr. 2025:

Izvajalka:

Nadja Pezdir, mag. prof. specialne in rehabilitacijske pedagogike

Datum izvedbe in lokacija:

Naslednja izvedba bo potekala v šolskem letu 2025/26, predvidoma v soboto, 4. aprila 2026, od 9:00 do 17:00.
Izobraževanje bo potekalo preko spletne platforme ZOOM.

Trajanje:

10 pedagoških ur

Izobraževanje je namenjeno:

učiteljem v osnovni šoli, šolskim svetovalnim delavcem (šolska svetovalna služba, izvajalci DSP) in študentom ustreznih pedagoških študijskih programov.

Ker gre za nov model vpeljave inkluzivnega izvajanja DSP na šoli, so ciljna skupina programa tudi vodstveni kadri OŠ, saj so ključni element za vpeljavo sprememb.

Cena:

  • 95 € na udeleženca v primeru prijave do 14 dni pred izvedbo; 115 € ob prijavi v zadnjih 14 dneh pred izvedbo
  • 20 % popusta za študente

Potrdilo:

Vsi udeleženci prejmejo potrdilo o prisotnosti na strokovnem izobraževanju v obsegu 10 pedagoških ur, ki ga strokovni delavci, zaposleni na področju vzgoje in izobraževanja, lahko uveljavijo tudi za dodelitev 0,5 točke za napredovanje v nazive.

V primeru udeležbe na "follow-up" srečanju bodo udeleženci pridobili potrdilo o dodatnih 8 urah, in sicer z udeležbo na srečanju (4 pedagoške ure) + samostojnim delom v obliki domače naloge in preizkusa znanja (4 pedagoške ure).

 

O izvajalki:

 

Nadja Pezdir je magistrica profesorica specialne in rehabilitacijske pedagogike. Že več kot 10 let je kot učiteljica dodatne strokovne pomoči, zaposlena na eni izmed osnovnih šol v Ljubljani. Posebno skrb namenja zagotavljanju inkluzivnega izobraževalnega okolja za vse učence. Zadnjih 5 let dodatno strokovno pomoč izvaja na inkluzivno v razredu, kar je njen svojevrsten pristop. Skupaj s sodelavci je tako razvila model izvajanja dodatne strokovne pomoči, ki ga bo predstavila na izobraževanju.

izobraževanje za pedagoške delavce, Nadja Pezdir

Prijava:

PRIJAVNICA (KLIKNI TUKAJ)

V primeru premajhnega števila udeležencev bo izobraževanje odpovedano. O tem vas bomo pravočasno obvestili in vam v celoti povrnili plačano prijavnino.

V primeru vaše odjave do 14 dni pred izvedbo vam povrnemo celotno že plačano kotizacijo; v primeru odjave 7-14 dni pred izvedbo vam povrnemo 50 % kotizacije; v primeru odjave v zadnjih 7 dneh pred izvedbo kotizacije ne vračamo!

 

izobraževanje za pedagoške delavce, Center Motus

"Follow-up" srečanje je nadaljevalno srečanje za udeležence izbranega izobraževanja. Na "follow-up" srečanju bo na voljo dodaten čas za poglobljeno razpravo, izmenjavo izkušenj in predstavitev lastnih primerov na podlagi “domače naloge” oz. aktivnosti. Ob koncu izbranega izobraževanja bodo namreč predavatelji udeležence povabili k nadaljevalnemu srečanju s predajo “domače naloge”, ki bo udeležence dodatno spodbudila k takojšnji implementaciji novih znanj v pedagoško prakso.

Po opravljeni aktivnosti bodo svoje izkušnje lahko primerjali na “follow-up” srečanju, ki se bo zaključilo s kratkim preizkusom znanja. Srečanje preko ZOOM-a, ki traja 4 pedagoške ure, bo tako skupaj s samostojno opravljeno aktivnostjo in preizkusom znanja udeležencem omogočilo potrdilo o udeležbi na nadaljevalnem srečanju v obsegu dodatnih 8 pedagoških ur.

Termini bodo znani naknadno, predvidoma pa bo posamezno “follow-up” srečanje izvedeno 10-14 dni po koncu izbranega izobraževanja. Potekalo bo preko spletne platforme ZOOM ali v prostorih Centra Motus v Ljubljani.

Na "follow-up" srečanje se lahko prijavite že skupaj z izbranim izobraževanjem v zgornji prijavnici ali naknadno po izvedenem izobraževanju. 

Cena: dodatnih 35 € za udeleženca