Timsko delo ter neposredno sodelovanje predmetnega učitelja ter učitelja za dodatno strokovno pomoč je ključno pri obravnavi otroka z učnimi težavami, saj skupni pristop omogoča celovitejše razumevanje otrokovih potreb, boljšo prilagoditev učnega okolja in učinkovitejšo podporo, kar pripomore k uspešnejšemu premagovanju učnih izzivov.
Vseeno pa se dodatna strokovna pomoč na šolah ne izvaja vedno timsko oziroma lahko v ustaljeno timsko delo vnesemo nove pristope. Izobraževanje bo opozarjalo na to, kako pomembno je vpeljati nove, inovativne oblike izvajanja dodatne strokovne pomoči in predstavilo preizkušen primer iz prakse, ki se je izkazal kot učinkovita metoda.
Metoda sledi sodelovalni kulturi poučevanja in temelji na nudenju pomoči med samim poukom in inkluziji vseh učencev v razredu, kar pomeni, da stremi k odstranitvi ovir za optimalni razvoj vseh učencev in skuša snov približati vsakemu posamezniku na ravni, ki mu je razumljiva. Prednost te metode je nudenje takojšnje pomoči vsem učencem, ki imajo z določeno snovjo težave – tudi tistim, ki imajo morda učne težave ali posebne potrebe, vendar nimajo odločbe o usmerjanju za dodatno strokovno pomoč. Tako je dodatna strokovna pomoč pogostejša (saj se dogaja že med poukom) in fleksibilnejša, ni več le oblika inštrukcij, ki jo lahko učenci dobijo v šoli. Druge prednosti: učenci (p)ostanejo bolj motivirani za delo med poukom, učitelji lažje rešujejo vedenjske težave pri pouku, metoda pa dobrodejno vpliva tudi na odnose med učitelji in učenci.
Dodatna strokovna pomoč se pri nas večinoma izvaja kabinetno in je le na redkih šolah sistemsko urejena na način, da se učitelj za dodatno strokovno pomoč vključuje k pouku in neposredno pri pouku sodeluje s predmetnim učiteljem. Trendi sodobnih izobraževalnih sistemov tako v tujini kot tudi že v Sloveniji pa kažejo na prednosti timskega poučevanja, soprisotnosti dveh učiteljev pri pouku. Inkluzivno izvajanje dodatne strokovne pomoči pa je ena izmed smernic, ki se vedno pogosteje uveljavlja tudi pri nas.
Cilji izobraževanja:
- seznaniti se s pomenom sodelovalne šolske kulture in kulture poučevanja,
- spoznati značilnosti in prednosti sodelovalne kulture poučevanja,
- spoznati prednosti timskega dela pri izvajanju dodatne strokovne pomoči
- razmisliti o inovativnih oblikah izvajanja dodatne strokovne pomoči in spoznati primer dobre prakse
Zainteresirani udeleženci izobraževanja se bodo lahko kasneje udeležili tudi "follow-up" srečanja, ki bo nudilo dodaten čas za poglobljeno razpravo, zastavljanje dodatnih vprašanj in predstavitev še več praktičnih primerov.
Izvajalka:
Nadja Pezdir, mag. prof. specialne in rehabilitacijske pedagogike
Datum izvedbe in lokacija:
Petek in sobota, 22. in 23. november 2024 (petek popoldne, sobota dopoldne)
Izobraževanje bo potekalo preko spletne platforme ZOOM.
Trajanje:
10 pedagoških ur
(+ 4 pedagoške ure za "follow-up" srečanje)
Izobraževanje je namenjeno:
učiteljem v osnovni šoli, šolskim svetovalnim delavcem (šolska svetovalna služba, izvajalci DSP)
Ker gre za nov model vpeljave inkluzivnega izvajanja DSP na šoli, so ciljna skupina programa tudi vodstveni kadri OŠ, saj so ključni element za vpeljavo sprememb.
Cena:
95 € na udeleženca
(+ 35 € za "follow-up" srečanje, v kolikor bi se udeležili tudi tega)
Potrdilo:
Vsi udeleženci prejmejo potrdilo o prisotnosti na strokovnem izobraževanju v obsegu 10 pedagoških ur (oz. 14 ur, če se udeležijo še "follow-up srečanja"), ki ga strokovni delavci, zaposleni na področju vzgoje in izobraževanja, lahko uveljavijo tudi za dodelitev točk za napredovanje v nazive.
Prijava:
V primeru premajhnega števila udeležencev bo izobraževanje odpovedano. O tem vas bomo pravočasno obvestili in vam v celoti povrnili plačano prijavnino.
"Follow-up" je nadaljevalno srečanje za udeležence izbranega izobraževanja, ki se navezuje na obravnavane vsebine le-tega. Na "follow-up" srečanju bo na voljo dodaten čas za poglobljeno razpravo in vprašanja, za katera je morda na izobraževanju zmanjkalo časa. V primeru nekaterih izobraževanj bodo predavatelji morda udeležencem naložili kakšno "domačo nalogo" ali jih spodbudili k opazovanju praktičnih primerov v času med izvedenim izobraževanjem in "follow-up" srečanjem. Udeleženci bodo tako po izvedenem izobraževanju dodatno motivirani, da čim prej preizkusijo naučeno teorijo in smernice za delo v praksi, saj bodo o teh izkušnjah lahko poročali na "follow-up" srečanju in svoje nove izkušnje primerjali z ostalimi udeleženci.
Termin "follow-up" srečanja bo znan naknadno, predvidoma pa bo srečanje izvedeno 10-14 dni po koncu izobraževanja. "Follow-up" srečanje bo potekalo bodisi v prostorih Centra Motus v Ljubljani bodisi preko spletne platforme ZOOM, odvisno od želja udeležencev.
Na "follow-up" srečanje se lahko prijavite že skupaj z izbranim izobraževanjem v zgornji prijavnici ali naknadno po izvedenem izobraževanju.
Cena: dodatnih 35 € za udeleženca.