Izobraževanje je namenjeno širokemu krogu strokovnih delavcev različnih profilov, saj se s težavami na govorno-jezikovnem področju srečujemo na različnih ravneh vzgoje in izobraževanja (tako v vrtcu kot tudi v rednih, prilagojenih in posebnih osnovnošolskih programih vzgoje in izobraževanja). Ko govorimo o odstopanjih v govornem razvoju, lahko slišimo izraze, kot so: komunikacijska motnja, govorno-jezikovna motnja, artikulacijska motnja, ekspresivno-receptivna jezikovna motnja itd.
Da bi udeleženci lažje razumeli terminologijo in različne podtipe komunikacijskih motenj, bo predavateljica na izobraževanju opredelila razliko med komunikacijskimi, govornimi in jezikovnimi motnjami ter navedla podtipe teh pojmov. V prvem delu izobraževanja bo udeležencem predstavljen pričakovani govorno-jezikovni razvoj otroka in poglavitni razvojni mejniki. Namen tega dela izobraževanja je, da se udeleženci spoznajo z normativnim razvojem otrok in tako v lastni pedagoški praksi lažje prepoznavajo otroke, ki kažejo posebnosti na govorno-jezikovnem področju.
Sledi praktičen del izobraževanja, kjer bodo udeleženci aktivno vključeni v oblikovanje posameznih prilagoditev in programov nudenja pomoči otrokom, ki kažejo posebnosti na govorno-jezikovnem področju.
Cilji izobraževanja:
- spoznati mejnike govorno-jezikovnega razvoja predšolskih otrok,
- spoznati različne govorno-jezikovne motnje, ki se pojavljajo pri otrocih,
- naučiti se prepoznati znake govorno-jezikovnih motenj,
- spoznati strategije, ki spodbujajo govorno-jezikovni razvoj.
Zainteresirani udeleženci izobraževanja se bodo lahko kasneje udeležili tudi "follow-up" srečanja, ki bo nudilo dodaten čas za poglobljeno razpravo, zastavljanje dodatnih vprašanj in predstavitev še več praktičnih primerov.
Mnenje udeležencev izobraževanja v šolskem letu 2023/24:
Izvajalka:
Maša Budič, mag. prof. logop. in surdoped.
Datum izvedbe in lokacija:
Petek in sobota, 14. in 15. marec 2025 (petek popoldne, sobota dopoldne)
Izobraževanje bo v celoti potekalo preko spletne platforme ZOOM.
Trajanje:
10 pedagoških ur
(+ 4 pedagoške ure za "follow-up" srečanje)
Izobraževanje je namenjeno:
vzgojiteljem, učiteljem prve triade osnovne šole, izvajalcem dodatne strokovne pomoči, svetovalnim delavcem in drugim strokovnim delavcem v VIZ
Cena:
95 € na udeleženca
(+ 35 € za "follow-up" srečanje, v kolikor bi se udeležili tudi tega)
Potrdilo:
Vsi udeleženci prejmejo potrdilo o prisotnosti na strokovnem izobraževanju v obsegu 10 pedagoških ur (oz. 14 ur, če se udeležijo še "follow-up" srečanja), ki ga strokovni delavci, zaposleni na področju vzgoje in izobraževanja, lahko uveljavijo tudi za dodelitev točk za napredovanje v nazive.
Prijave:
V primeru premajhnega števila udeležencev bo izobraževanje odpovedano. O tem vas bomo pravočasno obvestili in vam v celoti povrnili plačano prijavnino.
"Follow-up" je nadaljevalno srečanje za udeležence izbranega izobraževanja, ki se navezuje na obravnavane vsebine le-tega. Na "follow-up" srečanju bo na voljo dodaten čas za poglobljeno razpravo in vprašanja, za katera je morda na izobraževanju zmanjkalo časa. V primeru nekaterih izobraževanj bodo predavatelji morda udeležencem naložili kakšno "domačo nalogo" ali jih spodbudili k opazovanju praktičnih primerov v času med izvedenim izobraževanjem in "follow-up" srečanjem. Udeleženci bodo tako po izvedenem izobraževanju dodatno motivirani, da čim prej preizkusijo naučeno teorijo in smernice za delo v praksi, saj bodo o teh izkušnjah lahko poročali na "follow-up" srečanju in svoje nove izkušnje primerjali z ostalimi udeleženci.
Termin "follow-up" srečanja bo znan naknadno, predvidoma pa bo srečanje izvedeno 10-14 dni po koncu izobraževanja. "Follow-up" srečanje bo potekalo bodisi v prostorih Centra Motus v Ljubljani bodisi preko spletne platforme ZOOM, odvisno od želja udeležencev.
Na "follow-up" srečanje se lahko prijavite že skupaj z izbranim izobraževanjem v zgornji prijavnici ali naknadno po izvedenem izobraževanju.
Cena: dodatnih 35 € za udeleženca.
O izvajalki:
Maša Budič je logopedinja, ki se v svojem delu posveča težavam na področju komunikacije, govora in jezika pri otrocih in mladostnikih, tako s preventivnim svetovanjem kot kurativno obravnavo. Zaposlena je v Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov Domžale, kjer se dnevno srečuje z raznoliko problematiko na področju komunikacije, govora in jezika. Preko udeleževanja strokovnih usposabljanj svoje znanje redno nadgrajuje z novimi spoznanji.
Maša je tudi performativna pripovedovalka, ki redno gostuje v programih različnih kulturnih ustanov širom Slovenije in mentorira nove generacije pripovedovalcev na tečajih pripovedovalske umetnosti. Je članica pripovedovalsko – glasbene zasedbe Bajate, s katero se posveča predvsem oživljanju in interpretaciji ljudskega izročila. V prepletanju logopedske in umetniške profesionalne poti se posveča raziskovanju komplementarnosti med uprizoritveno umetnostjo in terapevtskimi pristopi pri obravnavi komunikacijskih, govornih in jezikovnih težav pri otrocih in mladostnikih. V prostem času rada obiskuje koncerte, gledališke predstave in umetnostne galerije, še raje pa se izgubi v raziskovanju še nepoznanih kotičkov sveta. Je ljubiteljica napetih kriminalk in dobre kave.