Od nas za vas

 

Regulacija čustev pri otrocih in mladostnikih

Regulacija čustev pri otrocih in mladostnikih

Kaj je reguliranje čustev? Reguliranje čustev ali čustvena regulacija je sposobnost posameznika, da upravlja s svojim čustvenim doživljanjem tako, da se lahko aktivno vključuje v vsakodnevne aktivnosti. Gre za proces preko katerega posameznik implicitno ali...

Kaj so komunikacijske, govorne in jezikovne motnje?

Kaj so komunikacijske, govorne in jezikovne motnje?

Ko govorimo o odstopanjih v govornem razvoju, lahko slišimo izraze, kot so komunikacijska motnja, govorno-jezikovna motnja, artikulacijska motnja, ekspresivno-receptivna jezikovna motnja itd. Da bi lažje razumeli terminologijo in različne podtipe komunikacijskih...

Kakovostne knjige in skupno branje

Kakovostne knjige in skupno branje

Branje je nekaj, kar nas spremlja celo življenje. V otroštvu se z njim srečujemo preko skupnega branja s starši, v mladostništvu se preko knjig dotaknemo tematik, o katerih nas je morda sram spregovoriti z drugimi, v odraslosti pa knjige postanejo stalen sopotnik, ki...

Motnje artikulacije – kaj so in kako se jih odpravi?

Motnje artikulacije – kaj so in kako se jih odpravi?

Večina otrok se pravilne izreke glasov nauči spontano. Nekateri otroci to zmorejo prej, drugi kasneje. Popolnoma običajno je, da otrok pri treh letih besedo »raca« izgovori kot »laca«, ne glede na to, če kateri izmed njegovih vrstnikov glas /r/ že izgovarja pravilno....

Komunikacija in strpno reševanje konfliktov

Komunikacija in strpno reševanje konfliktov

Komunikacijski stili: kako otroka naučiti vzpostaviti ustrezno komunikacijo? Poznamo štiri temeljne komunikacijske stile: agresivni, pasivni, pasivno-agresivni in asertivni. Otroka lahko naučimo ustrezne komunikacije le, če jo tudi sami uporabljamo. Od otroka, nad...

Bralno razumevanje – kaj je in kako se razvija?

Bralno razumevanje – kaj je in kako se razvija?

Kaj je bralno razumevanje? Razvoj branja poteka postopoma. Začne se s prepoznavo posameznih črk in glasov, ki jih nato povezujemo v besede in stavke. Najvišja stopnja v razvoju branja je sposobnost bralnega razumevanja. Bralno razumevanje predstavlja cilj in glavni...

Otroška igra – kako se razvija in zakaj je pomembna?

Otroška igra – kako se razvija in zakaj je pomembna?

Igra predstavlja zelo razgibano in raznovrstno dejavnost, zaradi česar jo je težko kratko ali enotno opredeliti oz. definirati. Različni avtorji zato igro opredeljujejo s pomočjo različnih kriterijev, kot sta notranja motivacija za dejavnost in aktivna udeležba otroka...

Logoped – kdo je in kdaj ga obiskati?

Logoped – kdo je in kdaj ga obiskati?

Logoped je strokovnjak, ki diagnosticira in pomaga odpravljati komunikacijske, govorne in jezikovne motnje. Njegova glavna naloga je, da ljudem, ki imajo težave pri sporazumevanju, omogoči uspešnejše in lažje vključevanje v družbo. Zaposlen je lahko v različnih...

Branje – kaj sploh je in kako poteka razvoj branja?

Branje – kaj sploh je in kako poteka razvoj branja?

Kaj je branje? Branje je pojem, ki opisuje dekodiranje zapisanih črk, ki jih pretvorimo v zvočne jezikovne znake. Kadar dovolj časa vadimo, branje postane avtomatiziran proces. To pomeni, da besedilo vedno preberemo brez dodatnega miselnega napora (Kordigel, 1992)....

Bralna motivacija – kako naj ga prepričam, da bo bral?

Bralna motivacija – kako naj ga prepričam, da bo bral?

Za učinkovito in pogosto branje je poleg truda in vztrajanja pomembna tudi želja po branju. Slednjo so strokovnjaki poimenovali tudi bralna motivacija. Zajema različne motivacijske dejavnike, ki spodbujajo otroka k branju. Med glavne dejavnike, ki spodbujajo željo po...

Zapis dijakinje: Moja izkušnja šolanja od doma

Zapis dijakinje: Moja izkušnja šolanja od doma

ŠOLANJE NA DALJAVO IZ PRVE ROKE: NIČ NI ČRNO-BELO Budilka, kava, zajtrk, Zoom, odmor, Zoom, učenje, spanje. Tako nekako poteka moj vsakdan od 19. oktobra do danes. In ne samo moj. V podobni situaciji smo se znašli vsi učenci, dijaki in študentje. Iz šolskih klopi se...