Od nas za vas
Govorno-jezikovni razvoj otroka: Od bebljanja do pripovedovanja zgodb
Sporazumevanje s pripadniki iste vrste je ključno za preživetje, zato je govorni razvoj izredno pomemben vidik otrokovega odraščanja. Omogoča nam življenje v skupnosti. Ključni komponenti besednega sporazumevanja sta govor in jezik, ki se navezujeta na različne...
Zgodnja obravnava otrok z avtizmom
Pomen zgodnje obravnave Avtizem razumemo kot razvojno-nevrološko motnjo, ki traja vse življenje, kar preprosto pomeni, da je ni moč ozdraviti v klasičnem pomenu. Kljub temu pa je mogoče z ustrezno terapevtsko obravnavo pomembno izboljšati vsakodnevno funkcioniranje...
Zrcalni nevroni – kaj so in kaj nam omogočajo?
V človeških možganih se skriva prav poseben sistem, ki nam omogoča povezovanje z drugimi ljudmi, posnemanje njihovih vedenj in predvidevanje njihovih namer, hkrati pa nam omogoča tudi empatično razumevanje. Gre za zrcalne nevrone, ki se nahajajo v možganski skorji...
Helikopterski starši: Kdaj zaščitniško vedenje postane pretirano in škoduje otroku?
Kdo so helikopterski starši? Gre za poimenovanje staršev, katerih osnovni namen je zaščititi otroka pred vsemi obveznostmi, trudom in neuspehi. Z načrtovanjem aktivnosti v njegovem življenju si prizadevajo prispevati k njegovi uspešnosti. Helikopterski starši kot...
Genetika ali okolje? Dejavniki, ki vplivajo na otrokov razvoj
Skozi zgodovino razvojne psihologije se je pojavljajo veliko nestrinjanj in dilem glede vprašanja, ali na otrokov razvoj bolj vplivajo njegove notranje značilnosti ali izkušnje, ki jih doživlja v okolju. Strokovnjaki so v zadnjih desetletjih prišli do zaključka, da na...
Zgodnja obravnava, razvojna plastičnost in sinaptične povezave
Ključnega pomena pri spoprijemanju z vsem, kar prinesejo razvojne posebnosti otrok, je zgodnja obravnava, ki jo razumemo kot pomoč, ki jo otroci s posebnimi potrebami in njihove družine prejmejo v predšolskem obdobju. Prizadevanja za zgodnjo obravnavo so osnovana na...
Evolucijski razvoj človeških možganov – tridelni možgani
Charles Darwin je leta 1859 prvič predstavil svojo teorijo evolucije, v kateri razlaga, da se različne nove rastlinske in živalske vrste razvijejo iz že obstoječih vrst (Bowler, 2009, v: Pinel in Barnes, 2018). Opozarjal je na velike podobnosti, kot so na primer...
Obvladovanje tesnobe v času koronavirusa
V trenutnih razmerah se počutimo ujete, izolirane in osamljene. Na vsakem koraku nas spremlja negotovost, na naša vprašanja pa nihče ne pozna odgovora. Mediji nas strašijo iz dneva v dan, mi pa se počutimo kot v filmu. Kot da se to ne dogaja nam. Vendar se. Nekateri...
Vloga družine v zgodnji obravnavi otrok z avtizmom
Povzetek Pojmovanje zgodnje obravnave se je v preteklih desetletjih močno spremenilo in prešlo od ekskluzivne osredotočenosti na otroka s težavami v razvoju do upoštevanja značilnosti celotne družine. Medsebojno sodelovanje, v katerem so starši slišani,...
Raba elektronskih naprav in njihovo omejevanje
Izsledki raziskav kažejo na povezanost med neustrezno rabo digitalnih naprav in tveganjem za razvoj govorno-jezikovnih motenj, vedenjskih in čustvenih težav (impulzivnost, razdražljivost), šibkih socialnih veščin in težav s pozornostjo. Kako prekomerna raba zaslonov...
Razvijanje usmerjene pozornosti – urnik, dnevna beležka in sistem žetoniranja
Rutine so značilni dogodki dneva - dejavnosti, vedenja in navade, ki se večkrat ponavljajo. Ko govorimo o družinskih rutinah, imamo pri tem v mislih dejavnosti, ki jih člani družine opravijo vsak dan, nekatere celo večkrat dnevno (npr. jutranje vstajanje in večerne...
Kako otroku predstaviti koronavirus in se pogovoriti o ukrepih?
Novice o novem koronavirusu (COVID-19) so povsod, od naslovnih strani spletnih in tiskanih medijev do napisov v parkih in ustanovah. Številni starši in drugi odrasli se sprašujejo, kako naj izbruh bolezni razložijo otrokom, da bodo ti slišano razumeli in skladno s...