Ko los postane slon
Program za razvoj bralnega razumevanja
Namen zbirke nalog “Ko los postane slon” je na strukturiran in postopen način otrokom pomagati pri razvoju bralnega razumevanja, ki predsravlja najvišji cilj učenja branja. S številnimi primeri lahko otrok sistematično povezuje pomen besede s slikovnim gradivom in na kasnejših stopnjah bralno razumevanje utrjuje z različnimi nalogami, ki zahtevajo tudi pomnjenje in medsebojno povezovanje informacij.
Znižana cena v predprodaji: 22,90 €
in brezplačno pošiljanje!
Skupaj prihranete 7,50 €.
Cena za kos z DDV. Dostava se obračuna ob zaključku nakupa.
Z nakupom se strinjate s Pogoji poslovanja.
Iz uvoda
Zbirka nalog “Ko los postane slon” je namenjena staršem otrok, ki se šele spoznavajo z branjem, staršem otrok, ki nekoliko počasneje usvajajo branje, ter učiteljem, izvajalcem dodatne strokovne pomoči, šolskim svetovalnim delavcem v prvem triletju osnovne šole in vsem drugim, ki otrokom pomagate pri usvajanju branja.
Tekom svojega pedagoškega dela na različnih osnovnih šolah in v zasebni praksi sem razmišljal, kako bi lahko otrokom na strukturiran in postopen način približali koncept bralnega razumevanja. Na tem mestu se mi predvsem utrnejo misli na otroke z učnimi težavami, za katere je postopen način razvoja različnih veščin še toliko bolj pomemben. Z željo po nudenju usmerjene pomoči so pričele nastajati naloge, ki že na začetnem nivoju usvajanja branja otroke spodbujajo k razmišljanju o prebranem. Namen nalog je na strukturiran in postopen način otrokom pomagati pri razvoju bralnega razumevanja. S številnimi primeri lahko otrok sistematično povezuje pomen besede s slikovnim gradivom in na kasnejših stopnjah bralno razumevanje utrjuje z različnimi nalogami, ki zahtevajo tudi pomnjenje in medsebojno povezovanje raznovrstnih prebranih informacij.
V prvem delu zbirke sem pripravil teoretični uvod, kjer na kratko opišem pomen branja in pomen posameznih bralnih komponent, ki vplivajo na to, da lahko otrok branje usvaja zares kakovostno. V nadaljevanju sledi šest sklopov nalog z bogatim naborom različnih primerov. Naloge so sestavljene tako, da otrok vedno prične z najenostavnejšim primerom, kar omogoča, da napreduje postopoma in utrjuje temelje bralnega razumevanja.
Komu so naloge namenjene?
6 sklopov vaj, 29 težavnostnih stopenj
206 strani
To zbirko nalog sem napisal z mislijo na vas – starše in strokovne delavce, ki se trudite za kakovosten napredek otrok na različnih področjih njihovega razvoja. Med pisanjem se mi pred očmi slikajo prizori otrok, ki so z veseljem ugotovili, da tudi oni zmorejo brati in prebrano razumeti.
Z uporabo nalog boste lahko pomembno vplivali na otrokov razvoj branja in branje približali otrokom, ki bi sicer lahko imeli večje težave z branjem tudi v odraslem obdobju. S tem boste naredili veliko spremembo v življenju marsikaterega otroka in tudi odraslega. Bodite ponosni. Bodimo ponosni!
Želim vam veliko uspehov,
Blaž Povše
Primeri vsebine
Zbirka nalog Blaža Povšeta predstavlja obogatitev strokovnih gradiv za pomoč otrokom pri usvajanju bralne tehnike in bralnega razumevanja. Ko otrok razume, kar prebere, se njegova stopnja bralne motivacije dvigne, saj začne prepoznavati smisel branja in ga uporabljati za raziskovanje vsebin, ki so mu blizu in ga zanimajo. V tem je čar branja.
dr. Bojana Caf, Svetovalni center za otroke in mladostnike Ljubljana
To je simpatična zbirka vaj, ki jo toplo priporočam vsem skrbnim staršem in pedagoškim delavcem, ki želijo otrokom omogočiti bolj zabaven način usvajanja in utrjevanja bralnega razumevanja. Bralno razumevanje predstavlja glavni namen branja, ki mlademu bralcu omogoča, da učinkovito širi in poglablja svoje znanje ter dosega izobraževalne cilje v skladu s svojimi potenciali. Program je premišljeno oblikovan in dobro strukturiran, kar mladim bralcem omogoča postopno, opogumljajoče usvajanje bralnih spretnosti in utrjevanje spoznanja, da je branje pravzaprav lahko tudi preprosto in zabavno.
dr. Tina Rehberger Povše, univ. dipl. psihologinja
ZGODBA: KO LOS POSTANE SLON
Mali Jan je obiskoval drugi razred. Pred koncem šolskega leta so učitelji starše opozorili, da Jan pri branju napreduje počasneje od vrstnikov in zato težje sledi pouku. Poleg šibke bralne tehnike je bilo opazno tudi, da Jan prebranega ne zmore obnoviti. Starši so zato želeli čimprej poiskati strokovno pomoč.
Na uvodnem razgovoru so povedali, da z Janom vsak večer berejo različne zgodbe, primerne za drugi razred, vendar ima Jan kljub vloženemu delu še vedno težave z branjem besed. Ko zgodbo posluša, jo zmore natančno obnoviti, ko pa prebere posamezni krajši stavek, se v njem povsem izgubi, zato ne zna obnoviti vsebine prebranega.
Ko je na srečanje prišel tudi Jan, sva najprej sedla na mehko zofo in pričela s pogovorom. Med pogovorom je Jan omenil, da mu gre v šoli zelo dobro; težave mu povzroča branje (vendar mu tudi branje »kar gre«). V nadaljevanju sva izvedla nekaj testnih nalog. Po začetnih poskusih se je pokazalo, da ima deček šibko razvito fonološko zavedanje, težave s hitrim priklicem črk in vezavo posameznih črk v besedo.
V praksi je del z branjem izgledal nekako takole:
Jaz: Jan, na mizo bova postavila tri črke. Tako! Prosim, če mi poveš, katere črke vidiš.
Jan: Vidim »L«, »0« in »S«.
Jaz: Res je. Mi lahko poveš, kaj nastane, če te črke združimo v besedo?
Jan: Bom poizkusil – »L, O, S«. (črkuje)
Jaz: Hvala Jan. Si ugotovil, katero besedo dobiš?
Jan: Se mi zdi, da besedo »SLON«. Nisem prepričan, ampak se mi zdi, da sem prebral
besedo »SLON«.
Jan se je med branjem krajših besed močno osredotočal le na priklic posamezne črke in vezavo črk v sklope (besede je črkoval), zaradi česar večini besed ni uspel določiti pomena.
Skupaj s starši smo oblikovali načrt obravnave, ki je temeljil na treningu fonološkega zavedanja. Ko je deček razvil občutek za prepoznavo posameznih glasov v besedi, slušno sintezo in analizo (tj. glaskovanje in združevanje glasov v besedo) ter druge pomembne fonološke procese, smo pričeli z vezavo črk v zlog ali krajšo besedo. Čeprav je Jan kmalu zmogel v besedo združiti dve ali tri črke, še vedno ni uspel povedati, katero besedo je prebral. Treningu smo zato že takoj na začetku usvajanja bralne tehnike dodali tudi del, ki se nanaša na bralno razumevanje. Oblikovali smo program, ki ga je mogoče uporabiti že na začetku učenja tehnike branja in temelji na postopnem nadgrajevanju zahtevnosti nalog, upoštevajoč otrokov napredek.