Od nas za vas

Preberite si zapise naših strokovnjakov o razvoju govora in jezika, motorike, možganov, učenju in drugih temah, s katerimi se tudi starši vsakonevno srečujete.

Bralna tekočnost in kako lahko podpremo njen razvoj

Bralna tekočnost in kako lahko podpremo njen razvoj

Branje je ključna učna spretnost in ena izmed prvih, ki se je otroci intenzivno začnejo učiti ob vstopu v šolo. Začetki učenja branja predstavljajo pomemben korak v otrokovem razvoju, saj oblikujejo temelj šolske uspešnosti. Ena ključnih komponent učenja branja je...

Postavljanje meja otroku – kako in kdaj otroku postaviti meje?

Postavljanje meja otroku – kako in kdaj otroku postaviti meje?

Želja vsakega starša je, da bi bil njihov otrok samozavesten, spoštljiv do drugih ljudi, srečen, da bi sprejemal prave odločitve v življenju in podobno. Vendar pa vse te lastnosti niso samoumevne, temveč so močno povezane z načinom vzgoje. Postavljanje meja otroku je...

Logoped za odrasle

Logoped za odrasle

Logoped za odrasle je strokovnjak, katerega delo obsega diagnostiko in obravnave komunikacijskih, jezikovnih in govornih motenj. Kljub temu, da je v splošni javnosti prisotno mišljenje, da je logoped tisti strokovnjak, ki dela le z otroki, pri katerih se pojavljajo...

Izvršilne funkcije v kontekstu šolskega dela in učnih težav

Izvršilne funkcije v kontekstu šolskega dela in učnih težav

Izvršilne funkcije imajo osrednjo vlogo pri ohranjanju in spodbujanju razvoja akademskih veščin ter pri šolski uspešnosti na splošno (Visu-Petra idr., 2011). Predstavljajo namreč podlago za večji delež šolskega dela, ko se kurikulum povišano usmerja na naloge, ki...

Izvršilne funkcije – kaj so in kako se razvijajo?

Izvršilne funkcije – kaj so in kako se razvijajo?

Izvršilne funkcije predstavljajo tiste kompleksne kognitivne procese, ki nudijo podlago za ciljno usmerjeno vedenje (Best in Miller, 2010). Vse komponente izvršilnih procesov si delijo isti cilj in sicer usmerjati pozornost in nadzirati vedenje na način, ki nam...

Regulacija čustev pri otrocih in mladostnikih

Regulacija čustev pri otrocih in mladostnikih

Kaj je reguliranje čustev? Reguliranje čustev ali čustvena regulacija je sposobnost posameznika, da upravlja s svojim čustvenim doživljanjem tako, da se lahko aktivno vključuje v vsakodnevne aktivnosti. Gre za proces preko katerega osebe implicitno ali eksplicitno...

Kaj so komunikacijske, govorne in jezikovne motnje?

Kaj so komunikacijske, govorne in jezikovne motnje?

Ko govorimo o odstopanjih v govornem razvoju, lahko slišimo izraze kot so: komunikacijska motnja, govorno-jezikovna motnja, artikulacijska motnja, ekspresivno-receptivna jezikovna motnja itd. Da bi lažje razumeli terminologijo in različne podtipe komunikacijskih...

Kakovostne knjige in skupno branje

Kakovostne knjige in skupno branje

Branje je nekaj, kar nas spremlja celo življenje. V otroštvu se z njim srečujemo prek skupnega branja s starši, v mladostništvu se preko knjig dotaknemo tematik, o katerih nas je morda sram spregovoriti z drugimi, v odraslosti pa knjige postanejo že stalen sopotnik,...