Od nas za vas
Spodbujanje govorno-jezikovnega razvoja otrok priseljencev v vrtcu
Povzeto po: Kadunc, K. in Pirc, A. (2024). Spodbujanje govorno-jezikovnega razvoja otrok priseljencev v vrtcu. V ŠTeKam: Študentska tehniška konferenca, 5. 9. 2024 (str. 65-71). Fakulteta za strojništvo, Ljubljana....
Grafomotorika in razvoj spretnosti pisanja
Pisanje je več kot le učna veščina – gre za pomembno življenjsko spretnost, ki omogoča komunikacijo, izražanje misli in deljenje informacij. Lahko bi rekli, da gre za eno izmed najpomembnejših iznajdb človeštva. Prav zmožnost pisanja je ljudem skozi zgodovino...
“Ne vem več, kaj naj naredim” in “Ne morem več” – Ko staršem zmanjka moči in idej
Veliko staršev se pri vzgoji otrok sreča z občutkom nemoči, še posebej, ko gre za težave pri učenju. Pogosto razmišljajo: "Ne vem več, kaj naj naredim." ali "Ne zmorem več." Če ste se kdaj znašli v podobni situaciji, veste, kako izčrpavajoč je občutek, ko ne veste,...
Branje med poletnimi počitnicami – obveznost ali zabava?
Poletje, skupaj s poletnimi počitnicami, je končno tu. Čas sprostitve, počitka, zabave in dogodivščin. Otroci običajno komaj čakajo, da odložijo šolske torbe v kot in uživajo v dolgih, brezskrbnih dneh. To pa še zdaleč ne pomeni, da lahko zavržejo tudi vse znanje in...
Razvoj številskih predstav – praktični nasveti in usmeritve
Dobro razvite številske predstave so ključne za razvoj otrokove matematične pismenosti. Če smo v prejšnjem članku podrobneje razložili, kaj številske predstave sploh pomenijo, kako se skozi odraščanje razvijajo ter katere so lastnosti otrok z dobro razvitim občutkom...
Razvoj številskih predstav – od osnov do abstraktnega mišljenja
Številske predstave so osnovni gradnik matematičnega mišljenja. Ta igra ključno vlogo ne le v šolskem okolju, temveč tudi kasneje, v vsakdanjem življenju v odraslosti. Matematika kljub kompleksnosti namreč nikakor ni zgolj šolski predmet, ki se ga učimo preko delovnih...
Slušno procesiranje – ključ za razumevanje sveta okoli nas
Starši in učitelji se velikokrat srečujemo z izzivi pri razumevanju otrokovih težav na področju slušnega zaznavanja – verjetno smo se že vsi kdaj znašli v situacijah, v katerih se je zdelo, kot da bi imel otrok »selektivni sluh«, saj je kar naprej preslišal navodila,...
Bralna tekočnost in kako jo lahko razvijamo?
Branje je ključna učna spretnost in ena izmed prvih, ki se je otroci začnejo intenzivno učiti ob vstopu v šolo. Začetki učenja branja predstavljajo pomemben korak v otrokovem razvoju, saj oblikujejo temelj šolske uspešnosti. Ena ključnih komponent učenja branja je...
Testiranje disleksije – kako poteka diagnostično ocenjevanje?
Disleksija spada med specifične učne težave; vpliva na sposobnost branja, pisanja in pravopisa. Prepoznavanje je ključno za zagotavljanje ustreznih podpornih ukrepov in izboljšanje kakovosti življenja posameznikov, ki se soočajo z disleksijo. V tem članku bomo...
Logoped za odrasle
Logoped za odrasle je strokovnjak, katerega delo obsega diagnostično ocenjevanje in obravnavo komunikacijskih, jezikovnih in govornih motenj. Kljub temu, da je v splošni javnosti prisotno mišljenje, da je logoped tisti strokovnjak, ki dela le z otroki, pri katerih se...
Izvršilne funkcije v kontekstu šolskega dela in učnih težav
Izvršilne funkcije imajo osrednjo vlogo pri ohranjanju in spodbujanju razvoja akademskih veščin ter pri šolski uspešnosti na splošno (Visu-Petra idr., 2011). Predstavljajo namreč podlago za večji delež šolskega dela, ko se kurikulum povišano usmerja na naloge, ki...
Izvršilne funkcije – kaj so in kako se razvijajo?
Izvršilne funkcije predstavljajo kompleksne kognitivne procese, ki nudijo podlago za ciljno usmerjeno vedenje (Best in Miller, 2010). Vse komponente izvršilnih procesov si delijo isti cilj, in sicer usmerjati pozornost in nadzirati vedenje na način, ki nam omogoča...